R e v i e w s 

Franziska te Amsterdam 

Nicole van DR TIDY UP heeft ons geholpen met het opruimen en organiseren van onze boekenkast. Het was echt fijn om dit samen met haar te doen omdat ik weggooien erg moeilijk vind en omdat ik er nooit tijd voor maak om de boekenkast leuk te maken. Alles stapelde zich maar op in de kast.

Het fijne aan Nicole is dat ze heel duidelijk is en dat je daardoor makkelijker keuzes kan maken in wat je weg doet. Dat ruimt behoorlijk op! Wij hebben nu een half lege kast, met boeken waar wij waarde aan hechten en waarin de leuke spullen veel beter tot hun recht komen. Ik ga Nicole zeker nog een keer vragen, omdat ik nog meer opruimklussen heb en samen is het veel makkelijker kiezen tussen wat ik weg wil doen en wat ik wil houden.  

Lieve, zonnige groet,

Franziska

DR TIDY UP

Na het opruimen van de inhoud van deze boekenkast hield mijn klant veel ruimte over. De romans staan op alfabetische volgorde. De kunstboeken per soort. De foto-albums bij elkaar en onderaan, zodat ze makkelijk te pakken zijn. Links onderaan is wat ruimte leeg gehouden voor de boeken van de man des huizes. Hij was op zakenreis tijdens het consult. Met de indeling heb ik rekening gehouden met de wensen van mijn klant.

De hele klus heeft nog geen 4,5 uur geduurd.

Ylva te Amsterdam

Aan troep wen je.  Dat is de valkuil denk ik.  Maar het trekt ook je gemoedstoestand naar beneden.  Het is er, je negeert het, je doet simpelweg de deur dicht, het wordt erger en erger en dan wordt het een niet te overziene klus.  

 

In m'n walk-in closet viel helemaal niet meer te walken. Een zijkamertje waar ik al m'n kleren, schoenen en nog veel meer troep had staan.

'M'n klerenbende' zei ik lachend als iemand verbaasd het kamertje inkeek. Het begint met een shirtje op de grond, tot het moment dat het eigenlijk hopeloos is en het je treurig stemt.  Vieze en schone kleren raken door elkaar, het wordt alleen maar hopelozer.  

 

Maar toen was daar Nicole van DR TIDY UP. Binnen een half uur stond de hele inhoud in de woonkamer en was m'n walk-in closet leeg.  Ik kon eindelijk de vloer weer zien en ik schrok ervan hoe vies het was.  We kwamen zelfs motteneitjes tegen. In no time was de kamer schoon gesopt. Samen hebben we alles doorgespit. Wat kan weg en wat houd ik. Alles netjes opgevouwen weer terug gelegd. Nicole gaf ook advies over de inrichting/indeling en over hoe je het makkelijk op orde kan houden.  

Halverwege zakte de moed mij een beetje in de schoenen, en hoe heerlijk is het dan als Nicole zegt:

'Het komt allemaal goed!', en zo geschiede. 

 

Na een paar uur flink aanpakken samen was de klus, waar ik zo tegenop zag, gedaan. Zo fijn!  Zes volle vuilniszakken konden naar het goede doel. Heel fijn ook dat het weer een goede bestemming krijgt.

Kleding die al 10 jaar aan het rek hing (of op de grond lag) paste mij allang niet meer. Nu is het weg en hoef ik de confrontatie niet meer aan dat ik dikker geworden ben. Ook best fijn!

Maar ook; ineens weer iets vinden waarvan je dacht het al tijden kwijt te zijn. Ook zo leuk! En maf hoe ik een week ervoor nog dacht: "Ai, m'n panty's zijn op!" Ik bleek nog zo'n 30 panty's te hebben. Die liggen nu keurig in bolletjes bij elkaar. 

Nu, 4 weken later, is het nog steeds keurig. Het is heerlijk om mij daar 's ochtends aan te kleden.  

Lieve Nicole, dank je wel, ik voel me een stuk lichter in mijn hoofd, nog steeds!  

 

Lieve groet,

Ylva

DR TIDY UP

In deze walk-in closet kon je niet meer 'walken'. Vandaar ook dat ik de foto's zo schuin heb moeten nemen. Het hele kamertje is ontruimd en schoongemaakt. Ylva was enorm dapper en besluitvaardig. Even had ze een kleine inzinking, maar die was snel over toen het eindresultaat in zicht kwam. Een week na de klus sprak ik haar. Ze was zo blij met haar walk-in closet, ze was zelfs verder gegaan op andere plekken in haar huis. Grappig, de overeenkomsten in onze beschrijvingen.

Deze klus heeft in totaal 4,5 uur geduurd.

Hannah te Zandvoort

Veel bewaren, weinig wegdoen - dat is waardoor mijn huis in 15 jaar tijd helemaal dichtslibde. Vele keren deed ik een poging om hier wat aan te doen maar het lukte niet om het structureel aan te pakken. Ik had duidelijk hulp nodig. En die kwam: Nicole, aka DR TIDY UP, heeft mij uit een volkomen vastzittende situatie bevrijd!
We zijn begonnen in de meest volle kamer waar je niet eens meer kon lopen. De aanpak van Nicole was doortastend en begripvol, waardoor ik mij enorm gesteund voelde bij het nemen van beslissingen over het behouden, danwel wegdoen van spullen. Er is ontzettend veel uitgegaan en dat was ook echt nodig. Af en toe had ik een inkakker maar Nicole ging onvermoeibaar door. De kamer kan nu weer gebruikt worden waarvoor hij bedoeld is. Ik ben heel blij met het bereikte resultaat en wil nu graag verder met de woonkamer en kelder. Ik weet zeker dat dat gaat lukken met de hulp van DR TIDY UP !

DR TIDY UP

Hannah heeft zichzelf enorm overwonnen. Ik ben zo trots op haar. Ze vond het eng dat ik kwam en was zenuwachtig voor wat er ging gebeuren. Ik was op mijn beurt bang dat het een dag van onderhandelen zou gaan worden. Uit ervaring kan ik nu wel zeggen dat wanneer klanten mij boeken er al een knop om is gegaan en die knop had Hannah weten te vinden, zonder dat ze dat zelf wist. Heel dapper, maar ook enorm bevrijdend. Maar liefst 10 volle vuilniszakken, 9 keer een grote mand gevuld met oud papier en een vrachtwagen vol van de kringloopwinkel zijn er uit deze kamer gekomen! Er is niet veel aandacht besteed aan de inrichting want Hannah heeft besloten om deze kamer bij haar woonkamer te trekken, dus er gaat een muur gesloopt worden. Ja, dat kan dan ineens!

De consulten van DR TIDY UP duren maximaal 5 uur, maar hier moest even een uitzondering worden gemaakt. We hebben er 7 uur over gedaan.

Jeannette te Amsterdam

Mijn kledingkast puilde uit en ik was het overzicht kwijt. Nicole heeft mij fantastisch geholpen weer orde in de chaos te krijgen. Ze leerde mij een hele handige methode die helpt onderscheid te maken tussen spullen die je graag wil houden en spullen die je kunt wegdoen. Op deze manier ben ik samen met Nicole door alle kledingstukken heengegaan. Daarna heeft ze mij geholpen mijn kledingkast op een gestructureerde manier te herindelen. In een paar uur tijd was de klus geklaard. Ik heb nu weer een heerlijk opgeruimde en overzichtelijke kast en een heleboel ruimte erbij. Nicole is daadkrachtig, praktisch en vrolijk. Met haar erbij is opruimen leuk! 

DR TIDY UP

Maar liefst 13 volle vuilniszakken kwamen er uit deze kast. Op een paar stuks na is alles naar het goede doel gegaan. Jeannette was dolgelukkig met het eindresultaat en voelde zich stukken lichter. Ze weet nu precies wat ze heeft en moeite met kiezen is nu verleden tijd. Elk stuk in de kast past, vind ze mooi en zit lekker. Op deze foto's lijken de verschillen misschien niet zo groot, maar veel kleren lagen 2 rijen dik, van voor naar achter, en alles was erg op elkaar gepropt. Als je goed kijkt zie je ook nog een krat en een witte doos op de linker foto. Die had Jeannette niet meer nodig!

Deze klus was in nog geen 5 uur gepiept.  

Peter en Roos te Amsterdam

DR TIDY UP heeft het mij mogelijk gemaakt in mijn huis een begin te maken met opruimen en ruimte scheppen. Ze gaf inzicht in de functie daarvan, ook in het nalaten ervan. Er is een verschil ontstaan tussen enerzijds weten dat ik moet opruimen en anderzijds er consequenties aan verbinden en daadwerkelijk uitvoeren.
Al jaren weet ik dat er iets moest gebeuren. Met de begeleiding van DR TIDY UP heb ik een begin kunnen en durven maken. Al was het soms pijnlijk om iets in de zak te doen, ze liet me voelen dat dat beter was dan het niet te doen; het proces, dat ik doormaakte, brengt en geeft iets.
Ze was meevoelend en daadkrachtig. Door samen echt naar b.v. een kledingstuk te kijken, kwam ik er zelf vaak achter dat het goed was dat het verdween uit mijn leven. Alles wat ik uiteindelijk wel heel bewust wilde bewaren, kreeg een mooi plaatsje in de kast. De stapeltjes zijn keurig gevouwen, op kleur gesorteerd en logisch ingedeeld zodat alles in een oogopslag overzichtelijk is. Het geeft rust,
veel ruimte en streelt het oog.
Dank je wel DR TIDY UP, je bent de eerste die ik heb toegelaten om mijn
veranderingsproces een slinger te geven en daar ben ik je heel dankbaar voor.

DR TIDY UP

Dit is eigenlijk mijn pareltje tot nu toe. Peter & Roos konden niets weggooien, althans dat dachten ze. 

Wat bleek; ze kunnen heel goed weggooien.

Nadat ze 4 weken met hun minimalistische camper door zuid Europa hadden getrokken, wilden ze, eenmaal thuis, niet langer meer in een overvol huis leven. 

Er zijn 30 xl vuilniszakken naar de textielbak gegaan. Steeds per 2 op de fiets van Peter. Zo blij als een kind fietste hij heen en weer, bang dat Roos zich zou bedenken. 2 vuilniszakken naar de buurmeisjes en

4 vuilniszakken naar het afval.

Nu de slaapkamer gedaan is, in anderhalf consult, willen ze de rest van het huis ook doen.

Allebei zijn ze heel blij dat ze de stap hebben genomen en ik ben ontzettend trots op ze!

  • Instagram - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Google+ - White Circle

Elsenburg Consultancy

nicole@drtidyup.nl     

06-27052347 


KVK 68670516

Btw NL122828720B01

Bank NL 78 ASNB 0950 1698 54

Klik hier voor de privacyverklaring

© 2019-20 by DR TIDY UP